Smak Opakowania

Opakowanie zaprojektowane dla marki DeMaria
Opakowanie zaprojektowane dla marki DeMaria enricaguilera.com
Jeść oczami. Chciałabym, żeby przytrafiało mi się to jak najczęściej. Bo nie tylko uwielbiam piękne, dobrze zaprojektowane rzeczy, ale lubię też dobre jedzenie. Dlatego od opakowania produktu oczekuję czegoś więcej. Bo czy nie jest przyjemnie upajać się smakiem i jednocześnie kontemplować estetykę oprawy?

Pozwolę sobie sama odpowiedzieć na to pytanie: tak, jest.
Cieszy mnie również coraz większa wrażliwość producentów (lub raczej marketingowa świadomość opłacalności wdrożenia pewnych rozwiązań – np. rewelacyjna identyfikacja Krakowskiego Kredensu) i zachodzące zmiany w sposobie podejścia do opakowania produktu spożywczego. Spożywczego, bo dziś o jedzeniu.

Nie chcę jednak opisywać zjawiska projektowania opakowania ogólnie, bo moim celem – od początku – było skupienie się na studio projektowym Enric Aguilera z Barcelony.
Gdy pierwszy raz zobaczyłam propozycje studia, realizowane dla klientów takich jak DeliShop, DeMaria, Mahou, SanMiguel, Torelló, Carrefour, czy Minute Maid, uznałam, że w końcu trafiłam na coś rzeczywiście ciekawego – prostego w swojej formie, podbitego przemyślaną strategią i ideą.



Enric Aguilera to, w hiszpańskich kręgach związanych z projektowaniem, postać znana. Wykłada na uczelniach, jest zapraszany jako ekspert do uczestnictwa w warsztatach, a na spotkaniach z nim, zawsze są tłumy. Nic dziwnego, Estudi Enric Aguilera współpracuje z największymi markami Półwyspu Iberyjskiego – niekoniecznie związanymi z branżą spożywczą.

Co wyróżnia to hiszpańskie studio? Moim zdaniem fakt, że klient przyglądający się zaprojektowanemu przez nie opakowaniu produktu, dostrzega szczegóły nakreślające korzenie i historię konkretnej marki. Jak w wypadku DeMaria – producenta wyrobów mięsnych najwyższej klasy (jak słynna hiszpańska jamón czy chorrizo), na którego opakowaniach widnieje kopia kopuły katedry w Salamance.



To, co mnie ujęło w projektach Estudi Enric Aguilera to minimalizm. Jako absolutna fanka oszczędności formy cenię pomysły studia za wyrafinowanie i wyobraźnię. Opakowania nie narzucają się, nie krzyczą. Ale za to przemawiają (i to dość skutecznie) – kup mnie! W końcu chyba o to chodzi?

Cieszę się, że mogę dostać coś dobrego i ładnego.





Trwa ładowanie komentarzy...