O autorze
Dyplomowany kulturoznawca (specjalizacja sztuka, UAM) i design manager.
Spędziła rok na stypendium na Uniwersytecie w La Coruña, w Hiszpanii.
Autorka strony poświęconej dizajnowi www.mayaheathrow.com
Jej teksty i wywiady traktujące o wzornictwie ukazują się w magazynie K MAG od 2010 roku. Od niedawna współpracuje również z magazynem KUKBUK, gdzie prowadzi rozmowy na temat food design.
Przez trzy lata współpracowała z K MAG jako online editor, a potem marketing manager.
Wielbicielka kultury iberyjskiej i meksykańskiej.
Od 2011 roku prowadzi wykłady z historii dizajnu, m.in. w firmach prywatnych zainteresowanych wdrożeniem design managementu.

Dear Warsaw, czyli o nowym koncepcie ZARA

Eleganccy panowie, długonogie panie w pięknych płaszczach. Równie piękni goście. Styl, klasa, szyk. Tak ZARA świętowała otwarcie pierwszego sklepu w Polsce, odzwierciedlającego najnowszy koncept wystroju wnętrz, w myśl filozofii zrównoważonego dizajnu.

5 listopada na jednej z najważniejszych warszawskich ulic – Marszałkowskiej – ok godz. 19:00 zaczęli zbierać się pierwsi goście. Przedstawiciele środowisk związanych z kulturą, sztuką, modą i wzornictwem.




Kilka dni wcześniej dotarły zaproszenia, minimalistyczne, proste i niezwykle efektowne. Zapowiedź zmian? W najmniejszym szczególe.
W listopadowy poniedziałek, przy wejściu do Zary w DH Junior, czekały hostessy z czerwonymi bransoletkami z blaszką Warsaw. A za nimi? Całkowicie nowy wystrój ZARA.

Przyzwyczajeni do dużych przestrzeni wypełnionych wieszakami, w nowym koncepcie odnajdziemy się w butikowych przestrzeniach z minimalistycznym dizajnem, bardzo dobrze zaprojektowanym oświetleniem i starannie dobranymi materiałami.


Materiały – szkło, kamień, stal – wykorzystano w każdym dziale, na każdym piętrze, aby został zachowany spójny wizerunek całego sklepu.

– Drewno użyte do produkcji wykorzystywanych w salonach mebli, pochodzi z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony. Sklep Zara Junior został zbudowany spełniając ekologiczne kryteria Inditexu w zakresie oświetlenia, klimatyzacji, zużycia wody, materiałów, recyklingu i gospodarki odpadami – tłumaczy Katarzyna Łucjanek, PR manager grupy Inditex.

Hiszpańska grupa Inditex, do której należą marki ZARA, Massimo Dutti, Uterqüe, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Oysho i ZARA Home, jest znana z przywiązania i wykorzystywania w swoich działaniach sustainable design, czyli właśnie dizajn zrównoważony. Jego filozofia polega na projektowaniu obiektów, środowiska i usług zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju społecznego, gospodarczego i ekologicznego. Celem jest eliminacja negatywnych skutków środowiskowych poprzez umiejętne zarządzanie dizajnem i stosowanie innowacji.
Dlatego Katarzyna Łucjanek podkreśla: – Eko-efektywność w projekcie tej skali nie może być mierzona ściśle w kategoriach aranżacji samego wnętrza. Obejmuje również zmienne wpływające na otoczenie, jak choćby dostępność podstawowych usług.


ZARA w Warszawie to pierwszy salon w Polsce wykonany według nowego konceptu.
Na stronie www.zara.com znajdziemy galerię zdjęć z otwarcia nie tylko w stolicy, ale również w Nowym Jorku, Tokio oraz Moskwie.


Wszystkie kolejne salony ZARA mają być projektowane na podstawie planów nowego koceptu.




  • ZOBACZ TAKŻE:
  • Moda
Trwa ładowanie komentarzy...